Ny kampagne sætter spot på Aarup som det helt rigtige sted til drømmehuset

En række stemningsfilm – bl.a. en biografreklame, målrettet online annoncering på Facebook og Google og en række gode grunde til at flytte til Aarup er bare nogle af elementerne, når Assens Kommune sætter spot på byen med en bosætningskampagne. Aktiviteterne sker i samarbejde med de gode frivillige kræfter i Aarup Lokalråd.

Familien Hill skiftede lejligheden i Odense ud og byggede deres drømmehus på Eventyrbakken i Aarup. Den endelige beslutning traf de efter et besøg i Aarup ved juletid, hvor de gik en tur i hovedgaden, og der var pyntet op. Den stemning, der var i byen, overbeviste dem. Familien optræder i flere af de film, der er blevet lavet til den aktuelle bosætningskampagne.

Familien Hill skiftede lejligheden i Odense ud og byggede deres drømmehus på Eventyrbakken i Aarup. Den endelige beslutning traf de efter et besøg i Aarup ved juletid, hvor de gik en tur i hovedgaden, og der var pyntet op. Den stemning, der var i byen, overbeviste dem. Familien optræder i flere af de film, der er blevet lavet til den aktuelle bosætningskampagne.

Aarup skal være det første sted, der falder potentielle byggegrundskøbere ind, der er på udkig efter det helt rigtige sted til drømmehuset.

En aktuel kampagne, der skal køre i ugerne 41-43, sætter bl.a. fokus på den fordelagtige placering centralt på Fyn med kort afstand til eksempelvis Odense. Men også, at byen er en aktiv by med et godt udvalg af butikker, stort og bredt udvalg af pasningsmuligheder til både små og større børn og de mange fritidstilbud, byen byder på, bl.a. i Aarup Fritidscenter og i kulturhuset Industrien.

Tilflyttere til Aarup vil opleve en by i udvikling – de seneste fem år er byen vokset med 185 personer – en tilvækst på 3%.

– Det går godt med tilflytningen til Assens Kommune, og den udvikling vil vi gerne skubbe endnu mere på. Derfor laver vi årligt to bosætningskampagner, hvor vi har fokus på en by og dens umiddelbare nærområde. Nu er turen kommet til Aarup. På Eventyrbakken og Solbakken har vi en række attraktive og store byggegrunde til salg, og vores håb er, at vi kan tiltrække folk fra bl.a. Odense, der mangler luft – både i økonomien og omkring dem, siger borgmester Søren Steen Andersen.

Lokalrådet i Aarup prøver på mange måder at fortælle omverdenen, at det betaler sig at flytte til Aarup – her ses formand for lokalrådet Kjeld Alsholm (t.h.) og næstformand Peter Poulsen (t.v.) med en prissammenligning på huse i henholdsvis Tarup lidt udenfor Odense og Aarup.

Aarup er et lokalsamfund i udvikling med mange frivillige kræfter
Siden det blev stiftet i 2016 har lokalrådet arbejdet for at styrke bosætningen i området. De markedsfører Aarup med donationer fra erhvervslivet i Aarup og midler, som de har søgt om og fået tildelt fra Lokalsamfundspuljen. Målet er en årlig netto tilvækst i befolkningstallet på 2% frem til 2020 – målet skal nås ved at fastholde nuværende indbyggere og tiltrække tilflyttere.
– I lokalrådets arbejde med at brande Aarup, bruger vi mottoet ”Aarup – det optimale valg” – fordi du ved huskøb får en del mere for pengene her fremfor inde i Odense. Èn af de ting, vi også fokuserer på, er at du indenfor en times kørsel fra Aarup kan nå flere end 400.000 arbejdspladser, forklarer formand for Aarup Lokalråd Kjeld Alsholm og understreger, at de er klar til at byde nye tilflyttere velkommen.

– Vi er glade for samarbejdet med kommunen om den aktuelle kampagne, og vi håber, at vi kan nå endnu bredere ud med budskabet om, at Aarup er det optimale valg. De tilbagemeldinger, vi får fra tilflytterne, er meget positive – de er overraskede over, hvor meget der sker i Aarup. Her er der aktiviteter for alle aldre, slutter formanden.

Udsigten er flot fra byggegrundene i Aarup – på nogle af grundene giver det kuperede terræn mulighed for at bygge et spændende hus i forskudte plan.

Udsigten er flot fra byggegrundene i Aarup – på nogle af grundene giver det kuperede terræn mulighed for at bygge et spændende hus i forskudte plan.

Øget efterspørgsel på byggegrunde i Duedalen
Tidligere bosætningskampagner i Assens Kommune har fokuseret på Verninge i efteråret 2016 og Vissenbjerg i foråret 2017 – og ikke mindst byggegrundene på henholdsvis Ellekærshaven og Duedalen.

– Vi er klar over, at når vi laver de her kampagner, så handler det om at så et frø i folks bevidsthed om byggegrundene og området. Man køber jo ikke en byggegrund fra den ene dag til den anden, fordi man ser et opslag på Facebook eller en biografreklame. Fra frøet er sået, og til vi ser et resultat – eksempelvis øget tilflytning eller salg af flere byggegrunde – kan der gå adskillige måneder og måske endda år, forklarer Søren Steen Andersen.

Assens Kommunes grundsalgsmedarbejder oplyser, at hun for tiden, omtrent et halvt år efter kampagnen med fokus på Vissenbjerg, oplever en stigende efterspørgsel og et øget antal reservationer på byggegrundene i Duedalen.

Læs meget mere om Aarup på: www.assens.dk/aarup

For yderligere information kontakt:
Søren Steen Andersen, borgmester, Assens Kommune
og 2937 9065
Kjeld Alsholm, formand for Aarup Lokalråd
og 4083 9274

For nærmere information om byggegrundene i Aarup og salget af byggegrunde kontakt:
Bente Koch Boe, grundsalgsmedarbejder, Assens Kommune
og 6474 7362

Har du en nyhed eller en begivenhed du ønsker at dele med 5560, kan du kontakte os på kontakt@aarup.dk eller indtaste den på nyhed

Bogmærk Permalink.