Få det hele til halv pris

Af Peter Lundblad – Folkebladet

Få det hele for det halve. Det kunne være et godt tilbud fra Lars Larsen, men det er en del af Aarups markedsføringsplan for 2018 for at få flere til at slå sig ned i området.

Aarup Lokalråd har en målsætning om, at øge befolkningstilvæksten i byen med to procent årligt frem til 2020. Det vil de gøre i samarbejde med Assens Kommune, de lokale borgere og ejendomsmæglere og ved at sørge for, byen er i udvikling.
Byggegrundene på Eventyrbakken og Solbakken bliver derfor vægtet højt, når Aarup markedsføres på Facebook. Hver gang kommunen sælger en grund, vil det stå på Aarups Facebook-side ”Flyt til Aarup.” Lokalrådet vil følge processen fra byggegrund til parcelhus og vise det på Facebook i billeder og videoer. De vil nemlig gerne vise, at ”Aarup er et dejligt sted at vokse op,” og den historie vil de især gerne sælge til børnefamilier.

Store besparelser
Selvom børnefamilier er kernegruppen i markedsføringsplanen, vil Aarup også gerne have fat i bedsteforældre til at sprede budskabet om Aarup. Og det er især familier fra Odense, byen gerne vil lokke til området. De høje boligpriser i Odense bliver derfor bragt i spil, når huse i Aarup er til salg. Her bliver man præsenteret for, hvad en villa koster i Aarup og hvad den ville have kostet i Odense eller Næsby. Og det er en helt bevidst strategi.
Det er en oplagt mulighed for børnefamilier at spare omkring 600.000 kr. på en standard bolig. Så kan der måske blive råd til en ekstra bil, der kan gøre hverdagen meget lettere for de travle børnefamilier, eller der er mulighed for at den ene forældre kan gå ned i tid så længe børnene er små,” siger Aarup lokalrådsformand, Kjeld Alsholm.
Handelslivet blomstrer i Aarup, og det er vigtigt for at få flere tilflyttere til byen. Muligheden for at kunne foretage indkøb i 20 lokale specialbutikker vejer tungt, når potentielle tilflyttere skal vælge det fremtidige bosætningssted.

Det er den ansvarlige for Lokalrådets Ambassadørordning, Conny Nielsen, der overrækker gavekortet på 2 billetter til Kulturhuset Industrien.

Det er den ansvarlige for Lokalrådets Ambassadørordning, Conny Nielsen, der overrækker gavekortet på 2 billetter til Kulturhuset Industrien.

”Derfor er det også helt naturligt, at Lokalrådets markedsføringsplan for 2018 indeholder stor fokus på at sælge budskabet om at få flere erhvervsdrivende til at flytte deres butik til Aarup,” understreger Kjeld Alsholm.

Tilflyttere vandt gavekort
Blandt de familier, der er flyttet til Aarup, er familien Andreassen, der nu bor i Kirsebærhaven i Aarup. De har for nylig vundet to billetter til en koncert i kulturhuset Industrien. Hvis man er flyttet til Aarup indenfor de sidste tre år har man mulighed for at deltage i undersøgelsen, hvor der trækkes lod om gavekortene hver gang, Aarup Lokalråd har modtaget 25 besvarelser.

Familien havde deltaget i Aarup Lokalråds undersøgelse omkring tilflyttere. Undersøgelsen giver Lokalrådet vigtig viden om, hvordan de fremadrettet skal markedsføre Aarup som det optimale valg for blandt andet børnefamilier og seniorer. Kampagnen for Aarup slår også på tromme for, at der i Aarup er timedrift med DSB, hurtig adgang til motorvejen, og at man på en time kan nå over 400.000 arbejdspladser.

Har du en nyhed eller en begivenhed du ønsker at dele med 5560, kan du kontakte os på kontakt@aarup.dk eller indtaste den på nyhed

Bogmærk Permalink.